הרבנות: "לא זויפו חותמות 'בית יוסף', הם נשכחו במקום"

יעקב גרודקה No Comments on הרבנות: "לא זויפו חותמות 'בית יוסף', הם נשכחו במקום"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנהל מחלקת 'הונאה בכשרות' ברבנות הראשית רפי יוחאי ניסה הבוקר (שלישי) למזער את הפרסום אמש באתר 'קול חי' שעל פיו חותם בד"צ 'בית יוסף' זויף והופץ במסעדות רבות ברחבי הארץ שמכרו בשר פיגולים שהוברח מהרשות הפלסטינית.

חותם בד"צ 'בית יוסף' זויף והופץ בעשרות מסעדות בשר

בשיחה עם מרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' ב'קול חי' הבהיר יוחאי כי "קהל דורש הכשרות לא נפגע וכי כל ה-27 מסעדות הללו שבהם נתפס הבשר המזויף – כולם טרפות ללא יוצא מהכלל".

לדבריו, "העובדה הזו רק מגלה שאותם אלו שאוכלים טרפות יכולים גם לאכול בשר עם בעיות בריאות שהגיע מהרשות הפלסטינית במשאיות ללא קירור שבהן הבשר עשוי להירקב".

יוחאי הכחיש את העובדה שהופץ בשר עם חותמת של בד"ץ 'בית יוסף' וסיפר כי "עשינו אמש סריקה. שום תוצרת במקום לא הוצגה ככשרה, אמנם מצאו סליל של חותמות – אבל הוא שייך למפעל שהיה במקום לפני 3 שנים".

עוד הוא סיפר כי "שבאנו למקום עלינו לקומה שניה ובתוך אחד המחסנים מצאנו שני קרטונים עם סלילי חותמות של שתי השגחות כשרות, 'בית יוסף' ורבנות ירושלים, ששייכים למפעל שעבד שם לפני 3 שנים בשם 'דליקטס', מפעל שהיה שם לפני 3 שנים".

בית יוסף

"אין ספק שיש כאן רשלנות שבעת שהם עזבו את המפעל הם לא אספו את הסלילים והשמידו אותם, אבל הסלילים שמצאנו כוללים גם את שם החברה ולכן לא היה שייך לעשות בהם שוב שימוש. זה היה מלא אבק ונשאר לפני 3 שנים. אמנם רשלנות אבל זה לא הגיע לפיהם של אנשים", טען שוב יוחאי.

למרות דבריו, על פי בדיקת אתר 'קול חי' גם חותם הכשרות הספרדית בד"צ 'בית יוסף' זויף והופץ בכמויות גדולות למסעדות השונות. בארגזים נמצאו הולוגרמות וחותמות רבות, שיועדו למסעדות השונות ברחבי הארץ.

דובר המשטרה למגזר החרדי שבתי גרברצ'יק אמר הבוקר ב'קול חי' כי "אכן נעשה זיוף בחותמות כשרות, מספיק זיוף ולו רק בכשרות אחת בכדי ליצור מצג שווא בפני אותם אלו שצורכים כשרות".

20160404090155

ליאור אדרי מנכ"ל 'בית יוסף' מבהיר כי "כי ע"פ הידוע לו לא היה הולוגרמות, ואם כן, זה חמור מאוד ומצפים שהרבנות תטפל במלא החומרה בכך". למרות דבריו, כאמור על פי בדיקת אתר 'קול חי' אכן חותמת הכשרות זויפה וכפי שניתן לראות בבירור בתיעוד.

ממחלקת ההונאה ברבנות הראשית נמסר אמש כי "אמנם כל המסעדות הנ"ל אינן כשרות, אך אנו רואים בחומרה את המקרה ונפעל יחד עם משרד החקלאות למצות את הדין".

מנגד, חושפת רשימת המסעדות בערוץ 10 – נגה ניר נאמן אמרה אמש לאתר 'קול חי' כי הרשימה שפורסמה היא חלקית, וישנן עוד מסעדות כשרות שקיבלו את הבשר המזויף.



0 תגובות